Vartotojų teisės

shutterstock_104542022

Vartotojų teisės – kiekvienam vartotojui suteiktos teisės, ginančios vartotojų interesus įvairiose srityse: teisė savo nuožiūra pasirinkti pardavėją ir paslaugų teikėją, teisė įsigyti saugias, tinkamos kokybės prekes ar paslaugas, teisė gauti teisingą ir visapusišką informaciją valstybine kalba apie parduodamas prekes, teisė gauti informaciją apie savo teisių įgyvendinimo ir gynimo tvarką bei kitos teisės.

Vartotojų teisių apsaugos įstatyme nurodoma, kad vartotojų teisių apsaugos sritys yra prekių pirkimas ir pardavimas bei su jomis susijusios paslaugos, taip pat visos atlygintinos paslaugos, kai prekės įsigyjamos ar paslaugos teikiamos vartotojams.

Įsigiję nekokybišką prekę, paslaugą ar produktą arba pastebėję nesąžiningas sutarčių sąlygas, nesąžiningą komercinę veiklą ar reklamą, pažeidžiančią nustatytus reklamos draudimus, vartotojai gali teikti skundus.

Įprastai vartotojai teikia skundus, pavyzdžiui, dėl nekokybiškų prekių įsigijimo, atšaukus koncertą ir bilietų platintojui nesutinkant grąžinti sumokėtų pinigų, be sutikimo gaunant reklamines SMS žinutes telefonu ar laiškus el. paštu, taip pat dėl internetu užsakytų nekokybiškų arba nepristatytų prekių ar paslaugų. Skundai, susiję su elektronine prekyba, yra dažnesni nei visi kiti atvejai.

Jei vartotojas mano, jog buvo pažeistos jo teisės, jis turi galimybę pildyti prašymo formą, kurioje reikia nurodyti savo asmens duomenis, pardavėjo ar paslaugos teikėjo duomenis, vartotojo nusiskundimo tipą ir aprašyti vartotojo teisių pažeidimo aplinkybes.

Daugiau informacijos galima rasti vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto puslapyje.